1. Psychologiczna terapia zaburzeń w zachowaniu
Terapia przeznaczona dla dzieci, które nie osiągnęły jeszcze wieku szkolnego, przejawiających
zaburzenia w zachowaniu, wynikające z doświadczanych przez nie trudności emocjonalnych
bądź trudności w funkcjonowaniu społecznym (wycofanie, lęk, zaburzenia przywiązania,
trudności w radzeniu sobie z porażkami, agresja, trudności w nawiązywaniu kontaktów z
otoczeniem i inne). Obejmuje również poradnictwo wychowawcze, skierowane do
rodzica/opiekuna.
2. Terapia psychologiczna dziecka z zaburzeniami w rozwoju
Indywidualne zajęcia terapeutyczne z psychologiem, ukierunkowane na rozwój funkcji
poznawczych dziecka oraz jego kompetencji emocjonalnych i społecznych.
Przeznaczona jest dla dzieci rozwijających się nieharmonijnie, dzieci dotkniętych zaburzeniami
w rozwoju lub niepełnosprawnością (w tym m.in.: niepełnosprawność intelektualna, autyzm,
Zespół Aspergera, opóźnienie rozwoju psychoruchowego, afazja dziecięca, mutyzm wybiórczy,
zaburzenia nastroju, zaburzenia zachowania wynikające z trudności w komunikacji,
kryzysów w rodzinie lub innych przyczyn).
3. Psychoterapia dzieci i młodzieży
Indywidualne spotkania dziecka z psychologiem-psychoterapeutą.
Przeznaczone są dla dzieci i młodzieży (od 7 do 16 roku życia), którzy doświadczyli bądź
doświadczają:
• trudności emocjonalnych (niepokój, lęk w relacjach z ludźmi, brak energii do
aktywności, zaburzenia nastroju, stany depresyjne, myśli samobójcze, nieradzenie sobie z
własną agresją),
• trudności w środowisku szkolnym (odmowa i niechęć w stosunku do pełnienia
obowiązku szkolnego, konflikty lub trudności w relacjach rówieśniczych, znaczne wycofanie
społeczne, pogorszenie wyników w nauce),
• trudności w środowisku domowym (konflikty w kontaktach z bliskimi, cierpienie z
powodu trudnej sytuacji rodzinnej – np. rozwód lub konflikt rodziców, śmierć bliskiej osoby),
• objawów nerwicowych, natręctw, problemów ze snem lub innych zaburzeń
funkcjonowania,
• zaburzeń odżywiania (ograniczanie jedzenia, objadanie się),
• zaburzeń psychosomatycznych,
• zaburzeń i kryzysów rozwojowych,
• przemocy bądź innego rodzaju traumy.