Strona

O nas


Przeczytaj o nas

Terapia pedagogiczna


1. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci doświadczających trudności w uczeniu
się oraz dzieci z niepowodzeniami edukacyjnymi
Indywidualna terapia pedagogiczna dla dzieci od 6 do 16 r.ż., ukierunkowana na usprawnianie
funkcji wzrokowo-przestrzennych i słuchowo-językowych oraz rozwijanie umiejętności,
niezbędnych do efektywnej nauki w szkole. Przeznaczona przede wszystkim dla uczniów
dotkniętych lub zagrożonych specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia,
dysortografia), dzieci o obniżonym potencjale poznawczym i/lub uczniów doświadczających
niepowodzeń w nauce szkolnej. Terapia powinna zostać poprzedzona pełną diagnozą przyczyn
niepowodzeń edukacyjnych dziecka.

2. Zajęcia dla przedszkolaków przygotowujące do podjęcia nauki w szkole
Terapia pedagogiczna, ukierunkowana na usprawnianie funkcji i umiejętności składających się
na gotowość dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Zajęcia mają na celu wspieranie
rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego dziecka, rozwijanie jego funkcji wzrokowo-
przestrzennych i słuchowo-językowych, stymulowanie umiejętności orientacji w przestrzeni oraz
rozwoju motoryki małej. Podjęcie terapii powinno zostać poprzedzone kompleksową diagnozą
gotowości szkolnej. Przeznaczone dla dzieci w wieku 5 i 6 lat. Terapia prowadzona w formie zajęć
indywidualnych i grupowych.

3. Zajęcia dla 2 i 3-latków przygotowujące do przedszkola
Indywidualna terapia pedagogiczna przeznaczona dla 2 i 3-latków, ukierunkowana na
usprawnianie funkcji i umiejętności składających się na gotowość dziecka do rozpoczęcia
uczęszczania do przedszkola. Zajęcia mają na celu wspieranie rozwoju poznawczego i
społeczno-emocjonalnego dziecka, rozwijanie jego umiejętności w zakresie mowy i komunikacji,
zdolności adaptacji do nowych sytuacji oraz umiejętności funkcjonowania w sytuacji zadaniowej.
Wskazane jest, aby udział w zajęciach poprzedziła diagnoza poziomu rozwoju
psychoruchowego dziecka.

4. Terapia pedagogiczna dziecka z zaburzeniami w rozwoju
Zajęcia ukierunkowane na rozwijanie u dziecka umiejętności właściwych dla danego etapu
rozwoju (funkcje poznawcze, motoryka mała, kompetencje społeczne i emocjonalne), a
niezbędnych do efektywnego funkcjonowania dziecka w przyszłości w placówce przedszkolnej
lub szkolnej. Przeznaczona jest dla dzieci dotkniętych zaburzeniami w rozwoju (w tym – dla
dzieci z niepełnosprawnością) oraz dzieci z grup ryzyka (nieharmonijny rozwój, obciążenia
okołoporodowe, chorobowe, genetyczne lub środowiskowe).

5. Wczesna nauka czytania Metodą Symultaniczno-Sekwencyjną
Prowadzona wedle założeń metody opracowanej przez prof. Jagodę Cieszyńską. Przeznaczona
jest przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym (od 2,5-3 r.ż). Obejmuje regularne
spotkania z terapeutą, których celem jest rozwijanie u dziecka pamięci i koncentracji uwagi,
stymulacja rozwoju poznawczego dziecka oraz nauka czytania poprzez zabawę. Zajęcia te
stanowią doskonałe przygotowanie do startu w szkole.

6.Trening koncentracji uwagi
Przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, borykających się z problemami
w zakresie zdolności koncentracji uwagi, które istotnie utrudniają im funkcjonowanie w
środowisku szkolnym lub przedszkolnym i nabywanie nowych umiejętności. Trening obejmuje
określoną liczbę spotkań oraz zestaw zadań przeznaczonych do wykonania pod kierunkiem
rodzica w domu w te dni, w których dziecko nie uczestniczy w zajęciach. Istnieje możliwość
realizacji kilku cykli zajęć pod rząd lub z przerwami.Istnieje możliwość realizacji kilku cykli zajęć
pod rząd lub z przerwami.
W ramach treningu koncentracji dziecko ćwiczy zdolność skupiania uwagi, rozwija umiejętność
podtrzymywania jej na wskazanej aktywności przez określony czas oraz nabywa wiedzę
dotyczącą organizowania własnej pracy w sposób sprzyjający skupieniu.

7. Trening pamięci i uczenia się

Przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży w normie rozwojowej, borykających się z trudnościami
w zakresie pamięci i uczenia się, które istotnie utrudniają im funkcjonowanie w środowisku
szkolnym lub przedszkolnym i nabywanie nowych umiejętności. Trening obejmuje określoną
liczbę spotkań oraz zestaw zadań przeznaczonych do wykonania pod kierunkiem rodzica w
domu w te dni, w których dziecko nie uczestniczy w zajęciach. Istnieje możliwość realizacji kilku
cykli zajęć pod rząd lub z przerwami.
Trening pamięci i uczenia się obejmuje naukę strategii ułatwiających organizowanie i
zapamiętywanie informacji oraz ćwiczenia ukierunkowane na trenowanie zastosowania owych
strategii w praktyce.


Potrzebujesz wsparcia?

Nasi specjaliści chętnie pomogą!

Zapraszamy!

Umów się na bezpłatne konsultacje.

Masz pytania? ZADZWOŃ!

Nasz personel chętnie udzieli pomocy pod numerem:

+48 535 800 521


Centrum Wsparcia Dziecka Niepełnosprawnego i Rodziny w Bukownie składa się z następujących placówek:



Stowarzyszenie Dobroczynne
„Res Sacra Miser”

ul. Kolejowa 30
32-332 Bukowno
tel. +48 573 993 472
KRS 0000171499

Zarząd Stowarzyszenia e-mail: stowarzyszenie@rsm.org.pl
www.rsm.org.pl

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030