Strona

O nas


Przeczytaj o nas

Terapia grupowa


Terapia grupowa

1. Trening umiejętności społecznych (TUS) dla dzieci w wieku przedszkolnym z

trudnościami w rozwoju społeczno-emocjonalnym
Cykliczne spotkania z zakresu treningu umiejętności społecznych (TUS) prowadzi psycholog

dziecięcy przy wsparciu drugiego psychologa lub pedagoga specjalnego. Przeznaczone są
zarówno dla dzieci o typowym przebiegu rozwoju, jak również dla dzieci z trudnościami
rozwojowymi różnego typu (opóźnienia rozwoju, niedojrzałość społeczna, rozwój nieharmonijny,
całościowe zaburzenia rozwoju i inne). Grupy mają charakter zamknięty i dobierane są z
uwzględnieniem wieku dziecka oraz rodzaju trudności, z którymi się ono boryka. Ich liczebność
obejmuje od 3 do 6 osób.
Rekrutacja do grupy obejmuje spotkanie konsultacyjne dziecka i rodzica z psychologiem.
Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych dziecka, w
tym:
• umiejętności ważnych dla budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami
(nawiązywanie i podtrzymywanie relacji, współpraca w grupie, rozwiązywanie konfliktów),
• umiejętności rozpoznawania i wyrażania swoich emocji i potrzeb,
• kompetencji komunikacyjnych (inicjowanie i podtrzymywanie dialogu, słuchanie innych,
wyrażanie własnego zdania, zadawanie pytań, uwzględnianie perspektywy innych osób),
• umiejętności radzenia sobie ze stresem (radzenie sobie z sytuacją porażki, wytrwałość
w działaniu, korzystanie z pomocy innych osób, konstruktywne sposoby rozładowywania
napięcia, radzenie sobie z ekspozycją społeczną),
• samodzielności
• zachowań asertywnych (odmawianie, przyjmowanie pochwał i krytyki, prośby o pomoc)

2. Trening umiejętności społecznych (TUS) dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum
autyzmu
Zajęcia grupowe, dedykowane dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z
Zespołem Aspergera. Prowadzone są przez psychologa dziecięcego przy wsparciu drugiego
psychologa lub pedagoga specjalnego. Grupy mają charakter zamknięty i dobierane są z
uwzględnieniem wieku dziecka oraz stopnia nasilenia trudności, z którymi się ono boryka. Ich
liczebność obejmuje zazwyczaj od 2 do 5 osób. Rekrutacja do grupy obejmuje spotkanie
konsultacyjne dziecka i rodzica z psychologiem.
Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych dziecka, w
tym:
• rozwijanie kompetencji poznawczych, leżących u podstaw umiejętności społecznych
(tzw. teorii umysłu),
• umiejętności ważnych dla budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami
(nawiązywanie i podtrzymywanie relacji, współpraca w grupie, rozwiązywanie konfliktów),
• umiejętności rozpoznawania i wyrażania swoich emocji i potrzeb,
• kompetencji komunikacyjnych (inicjowanie i podtrzymywanie dialogu, słuchanie innych,
wyrażanie własnego zdania, zadawanie pytań, uwzględnianie perspektywy innych osób),
• umiejętności radzenia sobie ze stresem (radzenie sobie z sytuacją porażki, wytrwałość
w działaniu, korzystanie z pomocy innych osób, konstruktywne sposoby rozładowywania
napięcia, radzenie sobie z ekspozycją społeczną),
• samodzielności,• zachowań asertywnych (odmawianie, przyjmowanie pochwał i krytyki, prośby o pomoc).


Potrzebujesz wsparcia?

Nasi specjaliści chętnie pomogą!

Zapraszamy!

Umów się na bezpłatne konsultacje.

Masz pytania? ZADZWOŃ!

Nasz personel chętnie udzieli pomocy pod numerem:

+48 535 800 521


Centrum Wsparcia Dziecka Niepełnosprawnego i Rodziny w Bukownie składa się z następujących placówek:



Stowarzyszenie Dobroczynne
„Res Sacra Miser”

ul. Kolejowa 30
32-332 Bukowno
tel. +48 573 993 472
KRS 0000171499

Zarząd Stowarzyszenia e-mail: stowarzyszenie@rsm.org.pl
www.rsm.org.pl

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030